V dnešní době se stěží bude hledat někdo, kdo by neměl doma fotoaparát. Kupříkladu ten v mobilu. Foťáky v chytrých telefonech ovšem nebývají natolik kvalitní, že byste s nimi mohli pořizovat snímky, které by konkurovaly profesionálním fotografům, toto je přece jen velmi tenký led a pouštět se na něj jako amatér s nepříliš vhodnou výbavou by se vám mohlo vymstít.
Profesionální fotograf se však neopírá pouze o vybavení, ve hře je zejména cit pro fotografování, něco podobného, jako schopnost malovat obrazy s pouhou paletou barev a bílým plátnem. Fotograf musí zvládnout světlo a stín, správnou expozici a zejména kompozici, aby byla poutavá a dobře vypovídala o zobrazeném předmětu či prostředí.
Stát se dobrým fotografem však může každý z vás. Obvykle se tito lidé rekrutují z řad amatérských nadšenců, ale není to pravidlem. Máte-li cit, talent a pomyslný „tah na branku“, můžete dokázat neuvěřitelné věci. Kupříkladu fotit na svatbách, na narozeninových oslavách, na promocích, večírcích, abiturientských srazech apod.
Budete potřebovat vlastní web
Profesionální fotograf se dnes bez vlastních webových stránek neobejde. Před dvaceti lety možná ano, ale dnes mnoho lidí tyto služby vyhledává právě zde, a přicházeli byste zbytečně o potenciální zákazníky. Jistě vám nemusíme zdůrazňovat, že bude velmi záležet na grafické úpravě webu a prezentaci vašich uskutečněných zakázek, ale to není vše. Nesmíme zapomínat, že internet, to je zejména svět vyhledání podle klíčových slov.
Máte-li dobře zpracované Fastcentrik SEO anebo Prestashop optimalizaci SEO, budou vás vyhledávače umísťovat v popředí, a to je zásadní pro úspěch v každém oboru, který chce na Internetu uspět. Fotograf si pak díky tomu vybuduje svou klientelu a může svou kariéru úspěšně rozjet i do větších zakázek a případně spolupracovat i s dalšími fotografy.